مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 دی 1399 ساعت 18:102020-12-22سياسي

طرح پژوهشی مالچ ریگی در گرمسار اجرا شد


مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه طرح پژوهشی مالچ ریگی در گرمسار اجرا شد، گفت: جلوگیری از ریزگردها یکی از اهداف این طرح است.

- به گزارش، درباره آینده طرح مالچ ریگی و با بیان اینکه توسعه اجرای طرح مالچ سنگ ریزه مورد تاکید قرار دارد و گفت: تثبیت ریزگردها و شن های روان و مقابله با بیابان زایی سه محور اصلی این طرح محسوب می شوند.

جعفریان با بیان اینکه بیابان های کشور بهترین ظرفیت برای درآمدزایی هستند، ابراز کرد: می توان 30 فعالیت در بیابان های کشور انجام داد که گردشگری تنها یکی از این فعالیت ها محسوب می شود.

وی با اشاره به پرنده نگری در بیابان، بیابان زدایی، کاشت گونه های مقاوم و… به عنوان فعالیت هایی که می تواند در بیابان انجام داد، ابراز کرد: طرح پژوهشی مالچ پوشالی برای اولین بار در کشور در محدوده کانون فرسایش بادی این شهرستان استان سمنان برای مقابله با بیابان زایی اجرا خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری افزود: این طرح با اعتباری بین 500 میلیون تا یک میلیارد ریال به صورت بادشکن غیرزنده خطی در وسعت 40 کیلومتر مربع انجام می شود و سپس در سطح کشور نیز به اجرا در خواهد آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح پژوهشی مالچ ریگی در گرمسار اجرا شد

طرح پژوهشی مالچ ریگی در گرمسار اجرا شد