مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 دی 1399 ساعت 01:552020-12-21پزشكي

نقش حفاظتی قرص های ضدبارداری در مقابل ابتلا به سرطان تخمدان


نتایج یک مطالعه بر روی بیش از 25 هزار زن نشان می دهد که مصرف قرص های ضدبارداری نقش حفاظتی در مقابله با سرطان تخمدان و آندومتر دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سرطان تخمدان و آندومتر از شایع ترین سرطان ها در بین زنان هستند که خطر مادام العمر آنها کمی بیش از 2 درصد است.

سرطان آندومتر نسبتاً شیوع بیشتری دارد، اما از آنجا که علائم واضح تری داشته و اغلب در مراحل اولیه تشخیص داده می شود، میزان مرگ و میرش پایین است.

اما سرطان تخمدان یکی از کُشنده ترین سرطان ها است، زیرا اغلب تا زمانی که به سایر قسمت های بدن گسترش پیدا نکند، تشخیص داده نمی شود.

اولین قرص ضدبارداری خوراکی در دهه 1960 تأیید شد و 80 درصد از کل زنان در اروپای غربی در دوره ای از زندگی خود از داروهای ضد بارداری خوراکی استفاده کرده اند.

در مطالعه حاضر، محققان دانشگاه اوپسالا سوئد نرخ شیوع سرطان های سینه، تخمدان و آندومتر را در زنانی که از قرص های ضدبارداری خوراکی استفاده کرده بودند و زنانی که هرگز استفاده نکرده بودند، مقایسه کردند.

آسا جانسون ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: یافته ها نشان داد زنانی که از قرص های ضدبارداری خوراکی استفاده کرده بودند بسیار کمتر در معرض خطر ابتلاء به سرطان تخمدان و آندومتر قرار داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش حفاظتی قرص های ضدبارداری در مقابل ابتلا به سرطان تخمدان

نقش حفاظتی قرص های ضدبارداری در مقابل ابتلا به سرطان تخمدان