مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1399 ساعت 05:252020-12-21اجتماعي

سید علاءالدین محمد(ع) و بنت الهدی(س)، امام زادگان درب آهنی


وجود بیش از هزار و400 امامزاده در استان فارس، دل و قلم را این هفته به امامزاده درب آهنی نورآباد برد، شهری تاریخی و زیبا که مدفن امامزادگان واجب التعظیم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ممسنی، از شلوغی شهر نورآباد که فاصله می گیریم، کمتر از دو کیلومتر از مرکز شهر، در شمال شرقی شهر و در سمت راست کمربندی نوراباد به سمت مصیری و جاده اهواز، در دل محله ای که به بُنَه امامزاده معروف است، بقعه ای واقع شده که متعلق به سید علاءالدین محمد(ع) و معروف به امامزاده درب آهنی و خواهرش بنت الهدی(س) است و همواره مورد توجه اهالی و زائران است.

 این بقعه مربوط به دوره صفوی است و  متعلق به دو شخصیت مذکور است که بر سر در آن، کتیبه ای متعلق به قرن هشتم هجری نصب شده، این کتیبه از معدود کتیبه های تاریخی است که به زبان فارسی نوشته شده است.

در کتاب التذکره فی انساب المطهره در میان سادات حسنی شیراز، از علاءالدین محمد نام برده شده است که علاءالدین احمدبن ابوطالب محمد بن ابی الفضل عبادبن ابوهاشم علی بن حمزه نقیب عراق عجم بن ابی هاشم طاهر بن ابوالحسن علی الشاعر بن ابوالحسن بن ابوعبدالله احمد به اصفهان بن ابوجعفر محمد بن احمد الرییس بن ابراهیم طباطبا ابن اسماعیل دیباج ابن ابراهیم الغمر ابن حسن المثنی ابن امام حسن مجتبی(ع) که نسبش با 18 واسطه به امام حسن مجتب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سید علاءالدین محمد(ع) و بنت الهدی(س)، امام زادگان درب آهنی

سید علاءالدین محمد(ع) و بنت الهدی(س)، امام زادگان درب آهنی