مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1399 ساعت 20:202020-12-19اجتماعي

نگرانی درباره ترک تحصیل گسترده دانش آموزان/ ترک تحصیل دختران بیش از پسران


آمارهای رسمی نشان می دهد که در اغلب استان های کشور ترک تحصیل و بازماندگی از مدرسه در دختران بیش از پسران است به خصوص در دوره متوسطه دوم این آمار تفاوت معناداری پیدا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روزنامه همشهری نوشت: از ابتدای آذر امسال، چند تن از مدیران آموزش و پرورش استان ها از آمار بالای ترک تحصیل یا بازماندگی از تحصیل دانش آموزان در استان های خود خبر داده و وضعیت آموزشی کودکان و نوجوانان را تحت تأثیر شرایط کرونا نگران کننده توصیف کرده اند.

آمار بازماندگی از تحصیل طبق آمار رسمی در برخی مناطق چند برابر شده است.

یکی از آنها استان خراسان رضوی است که مسئولانش می گویند: با رشد 3 برابری آمار کودکانی مواجه شده اند که به مدرسه نمی روند و به همین دلیل جلسه فوری در سطح استان تشکیل داده اند.

هفتم آذر امسال، حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، نخستین کسی بود که آمار ترک تحصیل دانش آموزان استان خود را اعلام کرد.

او در این باره گفت: 2هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در سطح این استان حضور دارند که 1227نفر در مقطع متوسطه و 773نفر در دوره ابتدایی هستند.

او سپس توضیح داده که 527نفر از دانش آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه باید از پایه ششم به هفتم می رفتند و 700نفر نیز از پایه نهم به دهم، ولی هیچ کدام ثبت نام نکرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی درباره ترک تحصیل گسترده دانش آموزان/ ترک تحصیل دختران بیش از پسران

نگرانی درباره ترک تحصیل گسترده دانش آموزان/ ترک تحصیل دختران بیش از پسران