مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1399 ساعت 17:552020-12-19اقتصادي

کوتاه ترین یلدا در چابهار و بلندترین در پارس آباد


مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: کوتاه ترین شب یلدای امسال (1399) ایران، در چابهار سیستان و بلوچستان (13 ساعت و 26 دقیقه) و بلندترین شب یلدا در پارس آباد اردبیل (14 ساعت و 39 دقیقه) خواهد بود.

تهرانی ها هم شب یلدایی به طول 14 ساعت و 16 دقیقه را تجربه خواهند کرد.

مسعود عتیقی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در مورد طول شب یلدای امسال در استان های مختلف کشور اظهار داشت: از آنجایی که در استوای زمین طول روز و شب با هم برابر است، بر این اساس شاهد تغییر فصول در ناحیه استوا نیستیم.

هر چه به عرض های جغرافیایی طرفین خط استوا برویم، مدت زمان تفاوت طول روز و شب نیز بیشتر و بیشتر خواهد شد به گونه ای که به طور مثال در شهر چابهار در جنوب شرق کشور، لحظه غروب خورشید در روز یکشنبه 30 آذر 99 ساعت 16:42 و زمان طلوع خورشید در بامداد اول دی ساعت 6:09 صبح است.

به گفته مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران، بر این اساس طول شب یلدا برای اهالی چابهار 13 ساعت و 26 دقیقه است و اهالی این منطقه کوتاه ترین طول شب یلدا را در کشور در پیش رو دارند.

این در حالی است که در شمال غرب کشور و در پارس آباد زمان غروب آفتاب در روز 30 آذر ساعت 16:57 و طلوع خورشید در بامداد اول دی امسال ساعت 7:36 صبح است و طول شب یلدا برای اهالی آن منطقه 14 ساعت و 39 دقیقه است که یک ساعت بیشتر از طول این شب در چابهار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوتاه ترین یلدا در چابهار و بلندترین در پارس آباد

کوتاه ترین یلدا در چابهار و بلندترین در پارس آباد