مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1399 ساعت 10:002020-12-19پزشكي

ویروس کرونا می تواند وارد مغز شود


نتایج تحقیق جدید دانشگاه علوم پزشکی واشنگتن (UW) نشان می دهد که ویروس کووید-19 با نفوذ به مغز می تواند تاثیرات شناختی مانند مه مغزی و خستگی در بیماران ایجاد کند.

- ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیق جدید دانشگاه علوم پزشکی واشنگتن (UW) نشان می دهد که ویروس کووید-19 با نفوذ به مغز می تواند تاثیرات شناختی مانند مه مغزی و خستگی در بیماران ایجاد کند.

به نقل از هندوستان تایمز، محققان دریافتند ویروس کووید-19 می تواند وارد مغز شود و نتایج بررسی روی موش ها نشان داد، پروتیین سنبله که اغلب به عنوان بازوهای ویروس نشان داده می شود، می تواند از سد خونی مغزی (سد خونی مغزی، یک لایه از غشاهای خاص و فرآیندهای سلولی است که به منظور جلوگیری از عبور مواد ناخواسته از جریان خون به بافت های مهم و ارزشمند مغز طراحی شده است، اما غیر قابل نفوذ نیست) در موش عبور کند.

ویلیام ا.

بنکس، استاد پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن گفت: پروتیین سنبله که اغلب پروتیین S1 نامیده می شود، محل ورود ویروس را تعیین می کند و مهار پروتیین اتصال دهنده را برعهده دارد .

بنکس گفت: اتصال پروتیین هایی مانند S1 معمولا به دلیل جدا شدن از ویروس و ایجاد التهاب موجب آسیب و احتمالا باعث ترشح سیتوکین ها و موارد التهابی در مغز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویروس کرونا می تواند وارد مغز شود

ویروس کرونا می تواند وارد مغز شود