مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آذر 1399 ساعت 20:452020-12-17بين الملل

سعودی ها هم به مذاکرات برجامی چشم طمع دارند


از حرف های مقامات سعودی و اماراتی چنین بر می آید که این دو شیخ نشین خلیج فارس برای مذاکرات احتمالی برجامی با ایران کیسه دوخته اند و دولت بایدن هم نخواهد توانست به طور مطلق به خواسته های آنان بی اعتنا باقی بماند.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس – مهدی پورصفا: سر مار را باید در تهران قطع کنید ؛ این روایت رابرت گیتس وزیر دفاع اسبق آمریکا از دیدار با ملک عبدالله در سال 2007 است که در کتاب خاطرات خود آن را نقل کرده و احتمالا نمی توان در اصالت آن تردید کرد.

اگرچه به ظاهر گیتس در این دیدار در پیش گرفتن چنین راهبردی را علیه ایران رد کرده اما سعودی ها از آن زمان تاکنون تمام تلاش خود را برای فشار بر ایران به کار گرفته اند.

ریاض به عنوان مهم ترین صادرکننده نفت دنیا همکاری همه جانبه ای را با واشنگتن برای ثبات بازار در صورت تحریم صادرات نفت ایران به عمل آورده است.

در تابستان سال 2009 زمانی که ایران گرفتار فتنه 88 بود، نشستی محرمانه در واشنگتن برای کلید زدن تحریم های شدید علیه ایران در حال برگزاری بود.

این گروه که شرکت کنندگان در آن به طور غیررسمی نام ائتلاف کشورهای همفکر بر آن نهادند شامل نمایندگان کشورهای گروه 7، عربستان سعوی، امارات، استرالیا و کره جنوبی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سعودی ها هم به مذاکرات برجامی چشم طمع دارند

سعودی ها هم به مذاکرات برجامی چشم طمع دارند