مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 07:102020-12-16اقتصادي

دلِ پُر ماهیگیران از تورهای خالی/ صیادانی که در 6 ماه یک میلیون درآمد هم ندارند


زهرا طاهری پرکوهیفصل صید ماهی های استخوانی امسال از 20 مهر آغاز شده و تا 15 فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت؛ البته فصل صید ماهی های استخوانی در منطقه میانکاله از 15 مهر ماه امسال آغاز شد و 13 تعاونی همزمان با این روز صید را شروع کردند.

4 هزار صیاد پرتلاش مازندرانی در 338 کیلومتر از سواحل خزر در مازندران تورهای ماهیگیری خود را با دلی پرامید و بعد از چشم انتظاری 6 ماهه در دریای مازندران پهن کردند ولی با گذشت بیش از دو ماه از فصل صید تورهای خالی آنان را نگران کرده است.

باتوجه به رهاسازی بچه ماهی ها و وضعیت اقتصادی و از طرفی افزایش چندبرابری ادوات صیادی انتظار ماهیگیران بر این بود که سبد جامعه صیادی پررونق باشد اما طی بیش از دو ماه اخیر این اتفاق نیفتاد و چشم انتظاری صیادان همچنان ادامه دارد.

  معیشت بیش از 4 هزار صیاد مازندرانی به دریا وابسته است و آنان بعد از چشم انتظاری 6 ماهه چشم به آبی بیکران دوختند تا از دل این دریا پرسخاوت روزی خود را تامین کنند اما با گذشت بیش از 60 روز لحظه شماری نگرانی های شان بیشتر شده است.

در این روزهای کرونا یی و باتوجه به مشکلات اما نه تنها امیدشان کم نشده بلکه هر صبح با عزم و اراده ای راسخ تر از روز قبل وارد آب های دریا می شوند و تورهای خود را در دل دریا پهن می کنند که امیدواریم به روزهای پررونق برگردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلِ پُر ماهیگیران از تورهای خالی/ صیادانی که در 6 ماه یک میلیون درآمد هم ندارند

دلِ پُر ماهیگیران از تورهای خالی/ صیادانی که در 6 ماه یک میلیون درآمد هم ندارند