مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آذر 1399 ساعت 15:452020-12-15پزشكي

رونمایی از نخستین دستگاه ست لاپاراسکوپی در شیراز


پس از 6 سال تلاش توسط محققان یکی از شرکت های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نخستین دستگاه ست«لاپاراسکوپی» تولید ملی با نام گل نرگس در دانشگاه علوم پزشکی شیراز رونمایی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس در شیراز، امروز همزمان با روز پژوهش و در مراسمی با حضور مجازی وزیر بهداشت، 9 طرح پژوهشی در سطح کشور در قالب دوازدهمین آیین پویش ره سلامت به طور همزمان رونمایی شد، از نخستین دستگاه تکمیل شده لاپاراسکوپی با نام گل نرگس رونمایی شد همچنین مقرر شد اجازه خرید همچنین واردات دستگاه های لاپاراسکوپی به کشور ممنوع شود و از دستگاه های لاپاراسکوپی تولیدات داخلی استفاده و خریداری شود.

سعید نمکی از مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی خواست حمایت های خود را از شرکت های دانش بنیان افزایش دهند وهمچنین تولیدات تجهیزات پزشکی ساخته شده داخلی به تولید انبوه برسد.

وی با تبریک روز پژوهش و تقدیر از تلاشگران این حوزه بیان داشت:تولیدات این محصولات می تواند کاربردی در راستای تامین سلامت باشد.

وزیر بهداشت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمان تحریم و بحران کووید19، از همکاران خود در وزارت بهداشت خواست تا پیش خرید و استفاده از تولیدات داخلی سلامت نظیر این دستگاه را در اولویت دستور کار خود قرار دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از نخستین دستگاه ست لاپاراسکوپی در شیراز

رونمایی از نخستین دستگاه ست لاپاراسکوپی در شیراز