مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آذر 1399 ساعت 15:052020-12-15فرهنگي

سوالی که قبل از هر شعر از خودم می پرسم


فرشاد سنبل دل ویژگی بارز شعر نسل امروز را این می داند که می تواند به این پرسش پاسخ دهد که «چرا نوشته شده؟»؛ او می گوید خودش هم همواره به این فکر می کند که نوشتن هر شعر چه ضرورتی دارد.

- فرشاد سنبل دل ویژگی بارز شعر نسل امروز را این می داند که می تواند به این پرسش پاسخ دهد که چرا نوشته شده؟ ؛ او می گوید خودش هم همواره به این فکر می کند که نوشتن هر شعر چه ضرورتی دارد.

شاعر مجموعه شعر بلند شرایط که در ششمین جایزه شعر احمد شاملو برگزیده شده است، در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت شعر امروز اظهار کرد: من فکر می کنم اگر مقصود از شعر معاصر با من، شعر هم نسلانم باشد که اولین آثارشان در دهه های 80 و 90 منتشر شده، باید بگویم که این شعرها ویژگی هایی خاصی از نظر استراتژی های ساخت فرم و اصلا فهم فرم دارند؛ در این شعرها جدال بر سر دوگانه های همیشگی فرم و محتوا، تعهد و عدم تعهد و سایر این مفاهیم کلیشه ای جای خود را به قرائت های نظری مشخص از ضرورت های نوشته شدن شعر داده اند.

در واقع شاید بتوان گفت که شعر هم نسلان من بعد از مدت ها - مشخصا در شعر پس از انقلاب - قادر است به این سوال که چرا نوشته شده؟ پاسخ بدهد.

او افزود: من به عنوان منتقد اول شعرهایم همیشه به این که فکر می کنم که نوشته شدن هر یک از آن ها فارغ از این که منتشر شود یا نشود، در همان مرحله نوشته شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوالی که قبل از هر شعر از خودم می پرسم

سوالی که قبل از هر شعر از خودم می پرسم