مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آذر 1399 ساعت 10:452020-12-15سياسي

توافق قزاقستان و ازبکستان برای توسعه همکاری در بخش فضا


هیات آژانس تحقیقات و فناوری های فضایی وابسته به کابینه وزرای ازبکستان در دیدار همتایان قراقی خود بر همکاری دوجانبه در این زمینه تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، یک هیات آژانس تحقیقات و فناوری های فضایی وابسته به کابینه وزرای ازبکستان در سفر به نورسلطان با همتایان قزاقی خود ملاقات کردند.

هیات ازبکی به ریاست شهرت قادراف  سرپرست آژانس تحقیقات و فناوری های فضایی این کشور، از امکانات زیرساخت های فضایی نورسلطان بازدید و با متخصصان و ریاست شرکت های کمیته هوافضا وزارت توسعه دیجیتال، نوآوری و صنایع هوافضا این کشور دیدار کردند.

در جریان ملاقات با بغداد موسین ، وزیر توسعه دیجیتال، نوآوری و صنایع هوافضا قزاقستان توسعه همکاری در حوزه فضایی، به ویژه استفاده از توانایی های سیستم قزاقی سنجش زمین از راه دور و سیستم ارتباطات فضایی این کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طی این  مذاکرات پیشنهادی در مورد ایجاد شرکت مشترک برای ارائه خدمات سیستم ارتباطی و پخش  ماهواره کازست  در قلمرو ازبکستان ارائه شد.

همچنین طرفین در مورد پیش نویس توافق نامه  دو کشور در خصوص همکاری در زمینه تحقیقات و استفاده از فضا با اهداف صلح آمیز تبادل نظر کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق قزاقستان و ازبکستان برای توسعه همکاری در بخش فضا

توافق قزاقستان و ازبکستان برای توسعه همکاری در بخش فضا