مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آذر 1399 ساعت 07:452020-12-15اقتصادي

تزریق قطره چکانی اعتبار به سد مخملکوه خرم آباد/ جاذبه ای که مغفول مانده است


عملیات اجرایی سد مخملکوه خرم آباد بالاخره تیرماه سال گذشته آغاز شد، این در حالی بود که ساخت این سد در قالب طرح انتقال آب کاکارضا به خرم آباد از حدود 15 سال پیش مطرح بود و ساخت آن در راستای تامین آب آشامیدنی تا سال 1425مهم است.

- خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، تامین آب آشامیدنی بلند مدت و پایدار شهر خرم آباد با بیش از 600 هزار نفر جمعیت از اهمیت قابل توجهی برخوردار بود، به همین دلیل طرح انتقال آب کاکا رضا به شهر سال 83 در قالب فازهای مختلف در دستور کار شرکت آب منطقه ی دستور شد، یکی از این فازها احداث سد مخملکوه بود.

در مقطعی یعنی سال 95 و 96 سد مخملکوه از اولویت وزارت نیرو خارج شد، اما با پیگیری و مکاتبات انجام شده سال 97 ردیف اعتباری گرفته و در نهایت عملیات اجرایی سد سال 98 آغاز شد، سد مخملکوه در 7 کیلومتری شمال شهر خرم آباد و در ضلع شرقی مخمل کوه واقع شده است.

تخصیص آب اولیه طرح، 135 میلیون متر مکعب بوده که شامل 117 میلیون متر مکعب انتقال آب از تونل، 12 میلیون متر مکعب آب میان حوضه روستای ده پیر و 6 میلیون متر مکعب آب زیر زمینی بوده است، اما در برنامه جدید وزارت نیرو  تخصیص آب این پروژه به 60 میلیون متر مکعب شامل 55 میلیون متر مکعب برای شرب شهر خرم آ باد و 5 میلیون متر مکعب برای مصارف صنعتی کاهش پیدا کرد و تخصیص کشاورزی آن حذف شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تزریق قطره چکانی اعتبار به سد مخملکوه خرم آباد/ جاذبه ای که مغفول مانده است

تزریق قطره چکانی اعتبار به سد مخملکوه خرم آباد/ جاذبه ای که مغفول مانده است