مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آذر 1399 ساعت 08:452020-12-14سياسي

یادمان «دوتار ایرانی» به صورت مجازی برگزار شد


مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به اینکه نخستین یادمان دوتار ایرانی به صورت مجازی برگزار شد، 320 نفر در این یادمان شرکت کردند.

- سیف اله فرزانه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نخستین یادمان دوتار ایرانی به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: این برنامه به مناسبت نخستین سالروز ثبت دوتار ایرانی در فهرست جهانی میراث ناملموس بشری طراحی و اجرا شد.

وی افزود: یادمان دوتار ایرانی با رویکردی آموزشی-پژوهشی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد و کارگاه های آموزشی به صورت مجازی با تدریس استادان برجسته ایران برگزار شد.

وی با اشاره به این مطلب که در این نشست سه روزه استادان در دو زمینه مهارت های سنتی نواختن و مهارت های سنتی ساخت دوتار ایرانی به ارائه نظرات و تجربیات خود پرداختند، تصریح کرد: در این کارگاه ها مهارت های دوتار نوازی و ساخت دوتار در مناطقی چون شرق خراسان، شمال خراسان، شرق گلستان (قزلباش) و دوتار ترکمن و مازندران تدریس شد.

فرزانه به برگزاری هشت کارگاه آموزشی در این رویداد فرهنگی_هنری اشاره کرد و یادآور شد: درمجموع 320 نفر از نقاط مختلف کشور در نخستین یادمان دوتار ایرانی شرکت کردند و دوتار نوازی استادان از اقوام و مناطق مختلف از برنامه های زیبا و جنبی این ویژه برنامه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادمان «دوتار ایرانی» به صورت مجازی برگزار شد

یادمان «دوتار ایرانی» به صورت مجازی برگزار شد