مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آذر 1399 ساعت 07:052020-12-14پزشكي

ماسک برای سلامت چشم ها مضر است؟!


مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها ماسک را برای کمک به جلوگیری از گسترش کرونا ویروس توصیه می کند؛ اما به مشکلات تنفسی، سوزش پوست و عوامل پیچیده دیگری را که با زدن ماسک به وجود می آید اشاره ای نکرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، در ادامه ما با مشکلاتی که ماسک برای چشمان ما به وجود می آورد آشنا می شویم و راه حل های آن را نیز می خوانیم.

کسانی که هم عینک و هم ماسک می زنند از شیشه های بخار کرده عینک و دید تار خود شکایت می کنند.

در واقع این یک مشکل آزاردهنده است که می تواند در موقعیت های خاصی مانند تعمیر ماشین آلات صنعتی و کار های تخصصی دیگر خطر آفرین باشد و موجب عفونت های پلک باکتریایی شود که مشکلاتی مانند: 1.

خشکی چشم2.

آسیب قرنیه (سایش، خراش)3.

تحریک ایجاد آلرژی به مواد سازنده ماسک4.

مسدود شدن مجرای اشکی جاناتان ولف، اپتومتریست در آردزلی نیویورک می گوید: هوای گرمی که از تنفس در ماسک می آید، عامل بسیاری از این مسائل است.

افزایش جریان هوا در اطراف چشم ها باعث تسریع طبیعی تبخیر و خشک شدن سریع تر از حد معمول چشم ها می شود که آسیب دیدن قرنیه و بافت ملتحمه را در پی دارد.

مقاله ای که در سپتامبر 2020 در مجله چشم پزشکی و درمان منتشر شد به اثرات بالقوه بهداشت ماسک ها نگاهی کرد و گزارش داد که پزشکان چشم، از افزایش سوزش و خشکی چشمی در میان کاربرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماسک برای سلامت چشم ها مضر است؟!

ماسک برای سلامت چشم ها مضر است؟!