مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آذر 1399 ساعت 16:202020-12-12اقتصادي

سازمان انتقال خون: اینترنتی نوبت بگیرید خون اهدا کنید


سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: داوطلبانی که قصد اهدای خون دارند به منظور جلوگیری از ازدحام در مراکز اهدای خون و همچنین اتلاف وقت، با گرفتن نوبت اینترنتی در زمان و مرکز مورد نظر خود اقدام به اهدای خون کنند.

بشیر حاجی بیگی در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین سرما و اینکه مردم در این روزها کمتر از خانه خارج می شوند، با کاهش میزان اهدا کنندگان خون مواجه بودیم اما به دلیل استقبال خوب مردم این کاهش جبران شد و اکنون میزان ذخایر خون خوب است.

وی ادامه داد: اما از آنجایی که نیاز به خون و فرآورده های آن همیشگی و اهدای خون باید به تدریج انجام شود و از سویی هم برخی فرآورده های خون مانند پلاکت سه روز عمر مفید دارد و همچنین گلبول قرمز فشرده نیز 35 روز عمر می کند و بعد از گذشت این زمان، آن ها از مسیر استفاده خارج می شوند، اهدا کننندگان خون که همیشه یاری کننده سازمان انتقال خون و نجات دهنده بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن هستند توجه داشته باشند که اهدای خون باید به صورت همیشگی و با مراجعه تدریجی باشد.

سخنگوی سازمان انتقال با اشاره به وضعیت اهدای خون در شرایط پاندمی کرونا گفت: مهمترین دغدغه مراکز انتقال خون در دوران پاندمی کرونا حفظ توازن میان تامین و تقاضای خون است، تعداد اهداکنندگان ممکن است در این شرایط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان انتقال خون: اینترنتی نوبت بگیرید خون اهدا کنید

سازمان انتقال خون: اینترنتی نوبت بگیرید خون اهدا کنید