مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آذر 1399 ساعت 11:052020-12-12سياسي

جزییات آغاز به کار تاکسی هوایی در فرودگاه مهرآباد از بهمن ماه


فرودگاه های تهران (مهرآباد و امام خمینی) آماده تردد ایرتاکسی ها می شود و آن طور که عضو کمیته هوانوردی عمومی شرکت فرودگاه ها اعلام کرده پروژه ایرتاکسی بهمن ماه امسال در چهار مسیر در فرودگاه مهرآباد به بهره برداری آزمایشی می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز شنبه ایرنا، توسعه هوانوردی عمومی با هواپیماهای سبک و کوچک با عنوان ایرتاکسی سال های زیادی است که جزو برنامه های دولت بوده و حالا به گام های نهایی برای راه اندازی در دو فرودگاه تهران نزدیک می شود.

ایر تاکسی اصطلاح کلی است که برای انواع هواپیماهای دربستی مورد استفاده قرار می گیرد.

ایر تاکسی یا همان تاکسی هوایی، هواپیمای سبک یا حتی فوق سبک است و می تواند با حداقل ظرفیت ممکن که چیزی در حدود ظرفیت یک تاکسی یا اتوبوس معمولی است در مسیرهای کوتاه جابه جا شود.

هواپیمای معمولی موجود در ناوگان هوایی کشور به دلیل وجود برخی محدودیت ها در هر فرودگاهی امکان نشست و برخاست ندارند، اما تاکسی های هوایی با ابعاد و وزن کم و قابلیت کنترل بالا می تواند در بسیاری از فرودگاه های کوچک نشست و برخاست کند.

آرمان بیات عضو کمیته هوانوردی عمومی شرکت فرودگاه ها روز شنبه درباره جزییات راه اندازی ایرتاکسی در فرودگاه مهرآباد گفت: ایرتاکسی بخشی از حمل و نقل هوایی کوچک است که بسترسازی آن با تسهیل گری و رفع موانع بازدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات آغاز به کار تاکسی هوایی در فرودگاه مهرآباد از بهمن ماه

جزییات آغاز به کار تاکسی هوایی در فرودگاه مهرآباد از بهمن ماه