مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 آذر 1399 ساعت 17:002020-12-11اقتصادي

اجرای تعهدات بیش از 72 هزار هکتار از مناطق بحرانی آبخیز استان سمنان


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اجرای تعهدات بیش از 72 هزار هکتار از مناطق بحرانی آبخیز این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، جعفر مرادی حقیقی عصر امروز در گفت وگو با خبرنگاران به اقدامات انجام شده سه ساله آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: بیش از 72 هزار و 188 هکتار از عرصه های مناطق بحرانی استان عملیات اجرایی آبخیزداری و آبخوان داری انجام شده به طوری که این عملیات در سال 1397 به صورت 100 درصد، در سال 1398 در حدود 97 درصد و در سال جاری نیز تاکنون حدود 55 درصد تعهدات انجام شده و مابقی در دست اجرا است.

وی به اثربخشی اجرای فعالیت های آبخیزداری در استان نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در عرصه های منابع طبیعی در سطح بیش از 72 هزار و 188 هکتار، سالانه 24 میلیارد مترمکعب آب در سطح حوزه های آبخیز جمع آوری می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: همچنین 860 هزار مترمکعب آب به آبخوان ها نفوذ کرده و ضمن اینکه 2800 هزار مترمکعب رسوب در حوزه های آبخیز مهار می شود و 860 هزار تن نیز افزایش تولید علوفه را خواهد داشت.

مرادی حقیقی افزود: پروژه های اجراشده از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی نقش بسزایی در کاهش مخاطرات سیل در سال های اخیر به دنبال داشته و در همین خصوص رضایت من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای تعهدات بیش از 72 هزار هکتار از مناطق بحرانی آبخیز استان سمنان

اجرای تعهدات بیش از 72 هزار هکتار از مناطق بحرانی آبخیز استان سمنان