مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 آذر 1399 ساعت 12:252020-12-11ورزشي

«بی رحمانه سینه چگاسفلی را شکافتند»


از یک سو نماد کاروان بازی های المپیک و پارالمپیک را یکی از آثار تاریخی 2800 ساله بهبهان انتخاب کرده اند و از سوی دیگر چشم و گوش شان را بستند تا صدای اعتراض ها را نشوند و بتوانند به راحتی لودر را از روی محوطه ی چگاسفلی، - قدری آن طرف تر از ارجان عبور دهند.

هدف شان را جدول کشی برای دفع آب های سطحی عنوان کرده اند، کاری که وضعیت اقلیمی منطقه، سال ها است بدون هیچ نیازی به جدول و جدول کشی و بدون هیچ دخالتِ انسانی انجام می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، داستانِ چگاسفلی و محوطه های تاریخی در وضعیت مشابه آن و آسیب هایی که این محوطه تاریخی را تهدید می کند مربوط به سه ماه یا یک سال قبل نیست، اما هر اظهارنظر جدیدی که برای محوطه های تاریخی رخ می دهد، میزان هشدارها درباره ی این محوطه ها نیز بیشتر می شود.

چگاسفلی تاریخی هم با جدیدترین اقدامات واظهارنظرها درباره ی این محوطه ی تاریخی بار دیگر در معرض تهدیدها قرار گرفت.

محوطه ای باستانی و ارزشمند که آوازه اش خارج از مرزهای ایران و بین باستان شناسان بین المللی نیز پیچیده بود و آن باعث شد تا برخی از آن ها مانند یوسف مجیدزاده و بارباراهلوینگ و دنیل توماس پاتس در نامه های جداگانه به میراث فرهنگی و پژوهشگاه میراث فرهنگی درخواستِ ثبت جهانی این محوطه را داشته باشند تا شاید به همین واسطه از تخریب های بیشتر این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بی رحمانه سینه چگاسفلی را شکافتند»

«بی رحمانه سینه چگاسفلی را شکافتند»