مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 آذر 1399 ساعت 07:002020-12-11فناوري

فناوری تقویت کننده های نیمه هادی با راندمان بالا بومی شد


پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از بومی سازی فناوری تقویت­ کننده ­های نیمه هادی (SSPA ) با راندمان بالا برای استفاده در ایستگاه­های زمینی و حوزه های مختلف سیستم­های مخابراتی خبر داد.

- پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از بومی سازی فناوری تقویت­ کننده ­های نیمه هادی (SSPA ) با راندمان بالا برای استفاده در ایستگاه­های زمینی و حوزه های مختلف سیستم­های مخابراتی خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروزه بومی سازی فناورانه در جهت افزایش خودباوری و بهره برداری از توان داخلی و خودکفایی، یکی از راهبردهای توسعه کشور است.

در این رابطه، تامین نیازهای کشور در حوزه های استراتژیک که در انحصار چند کشور جهان قراردارد، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

برخی تجهیزات مانند تقویت کننده های توان TWTA و SSPA در زمره این دسته قرار دارند که البته هریک از تکنولوژی متفاوت، با ویژگی های مختلفی برخوردار هستند.

با توجه به پیشرفت تکنولوژی GaN و بهبود مشخصات ترانزیستورهای نسل جدید با بازدهی بالا، روند جایگزینی TWTA با SSPA در حال انجام است؛ با به­ کارگیری تقویت­ کننده­ های SSPA با بازدهی بالاتر، مصرفتوان صرفه­ جویی شده و همچنین خنک­ کاری سیستم، بسیار آسان­تر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری تقویت کننده های نیمه هادی با راندمان بالا بومی شد

فناوری تقویت کننده های نیمه هادی با راندمان بالا بومی شد