مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 10:452020-12-09اقتصادي

دعوای دولتی ها باعث گرانی مرغ شد/ ارز تک نرخی شود


رییس کمیسیون کشاورزی مجلس دعوای دولتی ها را دلیل گرانی مرغ دانست و گفت: متأسفانه چند وجهی بودن اختیارات باعث شده کشمکش بین اعضای دولت زیاد باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، دومین برنامه عیار با حضور مسعود براتی، کارشناس و سید جواد ساداتی نژاد رییس کمیسیون کشاورزی مجلس دیشب از شبکه افق با موضوع پرواز مرغ ها بر فراز سفره ها روی آنتن رفت.

مسعود براتی، کارشناس این برنامه در ابتدای برنامه گفت: ریشه گرانی مرغ به تحولات نرخ ارز بر می گردد که از اواخر سال 96 شروع شد؛ هرچند دولت اعلام کرد برای کالاهای اساسی ارز ترجیحی 4200 تومانی پرداخت می کند و بازار مرغ هم تا اردیبهشت امسال خوب بود تا اینکه تخصیص ارز ترجیحی با مشکل مواجه شد و قیمت مرغ روند افزایش قیمت را طی کرد.

وی افزود: چندی پیش هم شاهد معدوم کردن جوجه های یک روزه بودیم که ریشه در تخصیص نیافتن ارز ترجیحی بود.

در شرایطی که مرغدار نتواند نهاده دام و طیور را ارزان دریافت کند سرمایه گذاری در این حوزه کاهش می یابد و موجب به هم ریختگی بازار می شود.

سید جواد ساداتی نژاد رییس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز با بیان اینکه مرغ شش ماه است که دچار التهاب شده، گفت: گرانی مرغ و تخم مرغ قابل پیش بینی بود و در مهر ماه طی جلسه ای که کمیسیون کشاورزی مجلس با وزرای صمت و جهاد کشاورزی و همچنین نماینده بانک مرکزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوای دولتی ها باعث گرانی مرغ شد/ ارز تک نرخی شود

دعوای دولتی ها باعث گرانی مرغ شد/ ارز تک نرخی شود