مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 10:352020-12-09اقتصادي

افتتاح نیروگاه خورشیدی دانشکده فنی شهید چمران اهواز


رییس دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان از افتتاح نیروگاه انرژی خورشیدی 5 کیلوواتی دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهواز خبر داد.

- سید بهزاد علوی امروز (19 آذر) در آیین افتتاح این پروژه نیروگاه خورشیدی با اشاره به سیاست های کشور در راستای کمک به توسعه و ترویج انرژی های تجدیدپذیر و مدیریت سبز، اظهار کرد: این دانشگاه در راستای مصوبه هیات وزیران و به منظور تامین 20 درصد از مصرف برق داخلی دانشگاه از انرژی خورشیدی، اقدام به اجرایی شدن این پروژه کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه باید فرهنگ استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و خورشیدی در دانشگاه های کشور گسترش یابد، تصریح کرد: استفاده از انرژی خورشیدی در کشور و استان ما مقرون به صرفه بوده و به غیر از هزینه های اولیه زیرساخت، هزینه بعدی را به دنبال ندارد و لذا باید فرهنگ استفاده از انرژی خورشیدی در کشور نهادینه شود.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان با اشاره به اهمیت انرژی خورشیدی، گفت: انرژی خورشیدی یکی از مهم ترین منابع انرژی تجدیدپذیر است.

میزان تابش انرژی خورشیدی در نقاط مختلف جهان متغیر بوده و بیشترین مقدار تابش در کمربند خورشیدی زمین متمرکز است و کشور ایران نیز یکی از مستعدترین نواحی پرتابش جهان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح نیروگاه خورشیدی دانشکده فنی شهید چمران اهواز

افتتاح نیروگاه خورشیدی دانشکده فنی شهید چمران اهواز