مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 08:002020-12-09اقتصادي

اقتصادی تر کردن آبخیزداری در کردستان ضروری است


آبخیزداری یکی از مهمترین اقدامات برای حفاظت از منابع آبی و کشاورزی است که باید به سمت اقتصادی شدن بیشتر اجرای آن حرکت کنیم.

- ایسنا/کردستان استاندار کردستان گفت: آبخیزداری یکی از مهمترین اقدامات برای حفاظت از منابع آبی و کشاورزی است که باید به سمت اقتصادی شدن بیشتر اجرای آن حرکت کنیم.

مرادنیا در بازدید از اراضی زیر حوضه آبخیز کریم آباد دهگلان، اظهار کرد: با درختکاری در حاشیه طرح های آبخیزداری و آبخوانداری می توان ضمن ایجاد فضای سبز به اقتصادی شدن بیشتر این طرح ها نیز کمک کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دشت قروه و دهگلان از دشت های ممنوعه استان است اجرای این طرح ها تهدید کمبود آب و از بین رفتن تولید بخش کشاورزی را رفع می کند ضمن اینکه اجرای طرح های آبخیزداری باعث ایجاد حیات دوباره به دشت های استان بویژه در مناطق شرقی است.

استاندار کردستان منابع اختصاصی از جانب رهبر معظم انقلاب برای توسعه این طرح ها را نشان دهنده اهمیت این موضوع دانست و افزود: برنامه ریزی های خوبی در حوزه آبخیزداری و آبخوانداری استان انجام گرفته هر چند این طرح ها کمی دیر اجرایی شد ولی بازدهی آن می تواند از افت بیش از حد آب های زیرزمینی جلوگیری کرده و به تولید رونق بخشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصادی تر کردن آبخیزداری در کردستان ضروری است

اقتصادی تر کردن آبخیزداری در کردستان ضروری است