مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آذر 1399 ساعت 07:502020-12-09پزشكي

زنان با همسران معتاد خود چه کنند؟ تاب بیاورند، یا جرات به خرج دهند؟


اعتیاد یک تهدید اساسی علیه سلامت جسم و روان فرد است که با افزایش جرات مندی، تاب آوری و خودکنترلی فرد قابل پیشگیری و کنترل است.

- ایسنا/قم کارشناس روانشناسی خانواده گفت: اعتیاد یک تهدید اساسی علیه سلامت جسم و روان فرد است که با افزایش جرات مندی، تاب آوری و خودکنترلی فرد قابل پیشگیری و کنترل است.

طاهره ایمانی در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: وابستگی به موادمخدر یکی از مهم ترین مشکلات زندگی بشر به حساب می آید و به عنوان دومین اختلال شایع روانی از آن یاد می شود، اختلالات اعتیادی و وابستگی به مواد، منجر به مشکلات جسمانی و روانی قابل توجهی شده و مشکلات زیادی را برای فرد و جامعه ایجاد می کند.

وی افزود: سوء مصرف و اعتیاد به مواد تغییر دهنده خلق و رفتار، یکی از بارزترین آسیب های روانی و اجتماعی است که به راحتی می تواند بنیان زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی یک کشور را سست کند، از این رو امروزه اعتیاد یک مشکل اساسی علیه سلامتی و بهداشت عمومی در سرتاسر جهان محسوب می شود و به ندرت میتوان کشوری را پیدا کرد که با مشکل سوءمصرف مواد تغییر دهنده خلق وخو و رفتار درگیر نباشد، به همین دلیل پژوهش های زیادی بر روی علل شروع و راهبردهای پیشگیری و درمان اعتیاد بر روی خانواده های درگیر اعتیاد انجام گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان با همسران معتاد خود چه کنند؟ تاب بیاورند، یا جرات به خرج دهند؟

زنان با همسران معتاد خود چه کنند؟ تاب بیاورند، یا جرات به خرج دهند؟