مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 08:252020-12-08اقتصادي

سرمازدگی، برداشت زیتون در یزد را 50 درصد کاهش داد


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: امسال به دلیل سرمازدگی دیر رس بهاره میزان تولید زیتون در یزد را بیش از 50 درصد کاهش داد.

- اکبر شیخ علیشاهی در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به اینکه 9 هزار و 247 هکتار از اراضی استان زیر کشت محصول زیتون است، اظهار کرد: امسال میزان برداشت این محصول هزار تن بوده است که نسبت به سال گذشته به دلیل سرمازدگی 50 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: شهرستان یزد با 825 و اردکان 378 هکتار بیشترین سطح زیر کشت محصول زیتون را دارند و توسعه باغ های جدید زیتون به مساحت 100 هکتار در مناطق مستعد استان در دستور کار است.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان روغن زیتون را از سالم ترین روغن های گیاهی دانست و گفت: امسال از زیتون های برداشت شده استان 40تن روغن و 600 تن کنسرو تولید شده است.

شیخ علیشاهی با بیان این که از سه سال قبل در اجرای طرح توسعه باغ های زیتون36000 نهال زیتون به صورت یارانه ای در اختیار باغداران قرار گرفته است، افزود: درخت زیتون به دلیل مقاوم بودن نسبت به کم آبی، شوری خاک و همچنین شرایط مطلوب خاک،  توسعه کشت آن مورد توجه مردم، اداره ها و نهادهای استان برای تولید و فضای سبز قرار گرفته است.

وی تعداد بهره برداران را 70 نفر عنوان کرد و ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی برنامه هایی شامل آموزش هرس، پیوند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمازدگی، برداشت زیتون در یزد را 50 درصد کاهش داد

سرمازدگی، برداشت زیتون در یزد را 50 درصد کاهش داد