مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 07:302020-12-08حوادث

سیل 70 درصد قلعه تاریخی مسکونی فیروزآباد ابرکوه را تخریب کرد


دهیار روستای فیروزآباد شهرستان ابرکوه گفت: در اثر سیل اخیر که علت اصلی آن شکسته شدن بندهای غیرمجاز ایجاد شده بود، 70 درصد قلعه مسکونی فیروزآباد که در سال های اخیر به یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان تبدیل شده بود، - تخریب شد.

محسن سالاری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این که تعداد 23 خانوار در قلعه مسکونی فیروزآباد زندگی می کردند، گفت: به دنبال وقوع سیل دو شب قبل، سه خانه در خارج از قلعه و چندین خانه نیز در داخل قلعه کاملاً تخریب شده و احشام و وسایل زندگی ساکنین به زیر آوار رفته است.

وی تصریح کرد: خانواده هایی که خانه آنان تخریب شده یا قابل سکونت نیست، شب گذشته را در حسینیه روستا گذرانده و برخی نیز به خانه آشنایان خود رفتند که برای اسکان موقت آنها درخواست کانکس به مسئولان داده ایم.

سالاری با بیان این که از نظر زیرساخت ها در حال حاضر با هیچ مشکلی مواجه نیستیم، ابراز کرد: خوشبختانه نیروهای مردمی و بسیج به موقع وارد عمل شده و در تخلیه وسایل خانه ها و رفع آب گرفتگی منطقه با نیروهای هلال احمر مشارکت کردند و هم اکنون 80 درصد از خانه های آسیب دیده خارج از قلعه تخلیه شده است.

وی از تلف شدن 150 رأس دام در این رابطه خبر داد و گفت: علت اصلی حادثه ایجاد بندهای خاکی غیرمجاز و تغییر مسیر اصلی سیلاب ها بوده و متاسفانه هرچند مکاتبات و پیگیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیل 70 درصد قلعه تاریخی مسکونی فیروزآباد ابرکوه را تخریب کرد

سیل 70 درصد قلعه تاریخی مسکونی فیروزآباد ابرکوه را تخریب کرد