مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آذر 1399 ساعت 03:352020-12-08اقتصادي

بررسی چگونگی وصول فوری و بدون هزینه چک بلامحل و اخذ جلب در قانون جدید چک؟


یکی از روش های آسان پرداخت بهای کالا و خدمات در سالهای نه چندان دور چک بوده است که در طی دهه های گذشته که در قوانین سالهای 55 و 72 و 82 و با فراز و نشیب های بسیاری دست به گریبان بوده است.

- یکی از روش های آسان پرداخت بهای کالا و خدمات در سالهای نه چندان دور چک بوده است که در طی دهه های گذشته که در قوانین سالهای 55 و 72 و 82 و با فراز و نشیب های بسیاری دست به گریبان بوده است.

قانونگذار در تمامی این سالها تلاش داشته است با درک صحیح موضوع و اصلاحات لازم نسبت به کارآمدی و موثر بودن و به روز رسانی آن کمک نماید که متاسفانه به علت عدم تطبیق قوانین مختلف و اصلاحات مکرر قانون چک با وضع اقتصادی جامعه این تلاشها تاثیر گذار نبوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک نهایتا مجلس در سال 97 با درک ناکارآمدی قانون چک در ادوار گذشته تلاش کرده نسبت به روز رسانی و کارآمدی ان کمک نمایید.

صرفنظر از مفید یا غیر مفید بودن این اصلاحات و تغییرات در وضع موجود اقتصادی ،یکی از اقدامات اثر بخش این اصلاحیه جدید قانون چک ماده 23 ان در خصوص ((نحوه وصول فوری چک برگشتی از طریق در خواست صدور اجراییه ظرف 10روز توسط دادگاه ))و مهمتر از ان((بدون پرداخت هزینه سنگین دادخواست دادرسی))و ((گرفتاری چند ساله در راهروهای دادگستری)) و نهایتا ((گرفتن حکم جلب و توقیف اموال بدهکار)بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی چگونگی وصول فوری و بدون هزینه چک بلامحل و اخذ جلب در قانون جدید چک؟

بررسی چگونگی وصول فوری و بدون هزینه چک بلامحل و اخذ جلب در قانون جدید چک؟