مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 13:452020-12-05سياسي

حمله تروریستی به دانشمندان جلوه ای از حمله به تاسیسات هسته ای


امروزه هر گونه حمله تروریستی به دانشمندان و فعالان عرصه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای مصداق حمله به تاسیسات هسته ای بوده و در کنار ضرورت واکنش شورای امنیت شایسته است تا زمان جبران خسارت وارده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، سید مجید تفرشی، کارشناس مسائل بین الملل در خبرگزاری ایرنا نوشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی در طول حیات 63 ساله خود خصوصا بعد از فجایعی چون چرنوبیل دو موضوع ایمنی و امنیت تاسیسات هستهای را فارغ از محل جغرافیایی و یا خط و خطوط سیاسی کشورها، با جدیت تمام در دستور کار خود قرار داده است.

  در این رابطه شاهد تصویب حجم انبوهی از اسناد لازم الاجرا و تعهد آور اعم از قطعنامه ها، کردارنامه ها و دستورالعمل ها می باشیم.

مجموع اسنادی که نماد اهمیت موضوع و آثار دهشتناک، غیر قابل تبعیض و غیر قابل جبران منتج از قصور اعضای جامعه بین الملل در 2 حوزه اشاره شده است.

پر واضح است مسئولیت اصلی در این رابطه به عهده کشورهای مربوطه (محل نصب و راه اندازی تاسیسات هسته ای) بوده و به عبارت ساده تر صلاحیت و مسئولیت آژانس بین المللی انرژی اتمی صلاحیت تکمیلی و در راستای رایزنی و کمک به اعضای خود می باشد.

امروز ترور دانشمندان هسته ای به عنوان اصلی ترین ظرفیت و عناصر تاثیر گذار در مدیریت تاسیسات هسته ای، مسئولیت پذیری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله تروریستی به دانشمندان جلوه ای از حمله به تاسیسات هسته ای

حمله تروریستی به دانشمندان جلوه ای از حمله به تاسیسات هسته ای