مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 06:352020-12-05فرهنگي

تردد از پل تاریخی «کوریجان» ممنوع شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ از احداث پل جایگزین پل تاریخی کوریجان به درخواست اهالی این منطقه در فاصله 800 متری از پل خبر داد.

- ایسنا/همدان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ از احداث پل جایگزین پل تاریخی کوریجان به درخواست اهالی این منطقه در فاصله 800 متری از پل خبر داد.

مهدی غلامی در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: با هدف حفظ سازه تاریخی پل کوریجان تردد ادوات سنگین از روی پل تاریخی کوریجان ممنوع شده به طوریکه این بنا در تاریخ 25 بهمن 79 به شماره 3248 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و چندین بار نیز توسط میراث فرهنگی مرمت شده است.

وی با بیان اینکه پل تاریخی کوریجان با پنج دهانه بزرگ و چهار دهانه کوچک با قوس های جناغی یکی از زیباترین و بزرگترین پل های تاریخی شهرستان کبودراهنگ و استان همدان به شمار می آید، افزود: پل کوریجان در روستایی با همین نام در مسیر رودخانه قره چای قرار گرفته و از دوران صفویه محل ارتباط بین روستاها و شهرها بوده است.

غلامی گفت: هنوز هم پس از سال ها بعضی از روستاها مثل روستای ریکان و بعضی از کشاورزان اطراف به علت نبود پل جدید از این پل برای حمل و نقل و تردد استفاده می کنند و این پل از سال 98 به طور مداوم شاهد عبور آب بوده و این امر باع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تردد از پل تاریخی «کوریجان» ممنوع شد

تردد از پل تاریخی «کوریجان» ممنوع شد