مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 05:352020-12-05اقتصادي

قرارگیری 4 کریدور از 5 کریدور بین المللی فعال جهان در آذربایجان غربی


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از قرارگیری 4 کریدور از 5 کریدور بین المللی فعال جهان در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: این استان با دارابودن 5 پایانه مرزی جاده ای از مجموع 23 پایانه مرزی رسمی فعال کشور، - ارسلان شکری در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه به قرارگیری 4 کریدور از 5 کریدور بین المللی فعال جهان در آذربایجان غربی اشاره کرد و اظهار داشت: این کریدورها شامل کریدور بزرگراه های آلتید، شرق – غرب، جنوب آسیا و تراسیکا است.

وی بر اهمیت نقش استان در توسعه مبادلات اقتصادی کشور تاکید و تصریح کرد: کریدورهای بین المللی مسیرهایی هستند که با موافقت دولت ها برای تسهیل روند حمل و نقل ایجاد شده اند که گذر اغلب این مسیرها از آذربایجان غربی، اهمیت استان در حمل و نقل بین المللی و ترانزیتی را از دیدگاه کشورهای دیگر و سازمان های مرتبط بین المللی نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی افزود: این استان با دارابودن 5 پایانه مرزی جاده ای از مجموع 23 پایانه مرزی رسمی فعال کشور، یک مرز ریلی و یک مرز هوایی جز استان های مهم در این زمینه است.

شکری یادآور شد: قرار گیری مرزهای زمینی مشترک ایران و ترکیه به صورت انحصاری در آذربایجان غربی باعث شده است تا این استان به مهمترین مسیر دسترسی به اروپا تبدیل شود که این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قرارگیری 4 کریدور از 5 کریدور بین المللی فعال جهان در آذربایجان غربی

قرارگیری 4 کریدور از 5 کریدور بین المللی فعال جهان در آذربایجان غربی