مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 05:302020-12-05سياسي

ناکارآمدی سازمان ملل در مقابله با ترور دانشمندان ایرانی


نصرت الله تاجیک گفت: برخورد منفعلانه سازمان ملل و ناکارآمدی شورای امنیت در مواجهه با ترور فخری زاده و سایر دانشمندان ایرانی که درعملیات تروریستی عوامل رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند،سند دیگری است که ملت های جهان بر ضرورت اصلاح شورای امنیت تاکید داشته باشند.

چندی قبل مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد درباره اصلاح و تجدید نظر در ساختار و کلیت شورای امنیت مطالبی را مطرح کرد.

مجید تخت روانچی روز دوشنبه 26 آبان ماه، در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با موضوع اصلاح شورای امنیت گفته بود: این نهاد به خاطر عملکرد ضعیف، منفعلانه و در برخی موارد غیرقانونی و فراقانونی، با بحران مشروعیت و اعتبار مواجه است.

شورای امنیت به طور عمده تحت سلطه کشورهای غربی قرار داشته، مورد سو استفاده برخی اعضای دائم قرار گرفته و در قبال عملکرد خود نیز پاسخگو نبوده است و همچنین به خاطر حضور ضعیف کشورهای در حال توسعه در ترکیب اعضای آن، غیردمکراتیک است.

دبیرکل سازمان ملل پس از عملیات تروریستی علیه محسن فخری زاده دانشمند صنعت دفاعی ایران صرفا طرفین را به خویشتنداری دعوت کرد و این درحالی است که اسناد بسیاری در دست داشتن رژیم صهیونیستی در این عملیات تروریستی و دیگر عملیات علیه دانشمندان ایرانی وجود دارد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناکارآمدی سازمان ملل در مقابله با ترور دانشمندان ایرانی

ناکارآمدی سازمان ملل در مقابله با ترور دانشمندان ایرانی