مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 05:052020-12-05اقتصادي

پیگیری طرح گردشگری تاسیسات آبی در سیستان و بلوچستان


معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از پیگیری طرح گردشگری تاسیسات آبی در این استان خبر داد.

- به گزارش  خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد علی ابراهیمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از ظرفیت های این استان منابع آبی از قبیل دریای آزاد مکران و مرز آبی طولانی، دریاچه های هامون، سردریا، تالاب صورتی، تالاب هامون و جازموریان، لیپار، چاه نیمه ها، رودخانه های هیرمند، لادیز، سرباز، کهیر،چشمه های آب گرم همچنین نمونه های بی بدیل از دانش کهن مردمان این دیار در بهره برداری از منابع آبی است که در طول تاریخ تمدن ساز  و توسعه آفرین بوده اند.

وی گفت: چشمه سارها، آبشارها، قنات ها، کانال ها و سدها نیز به عنوان یک جاذبه گردشگری قابلیت ایجاد زیرساخت مناسب برای بهره برداری مردم محلی و گردشگران را در پسا، به لزوم بررسی و مطالعات بنیادی و کاربردی و شناسایی ظرفیت های مناسب در این حوزه اشاره کرد و گفت: با تدوین نقشه راه و تعریف بسته ها و فرصت های سرمایه گذاری، اطلاع رسانی عمومی صورت گرفته و برای جذب سرمایه گذار اقدام می شود.

وی گفت: با تاکید مدیرکل میراث فرهنگی استان نشست های کارشناسی و کارگروه تخصصی با حضور و همراهی ارگان های مرتبط به ویژه اداره کل آب منطقه ای به زودی برگزار و مشوق هایی نیز در نظر گرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری طرح گردشگری تاسیسات آبی در سیستان و بلوچستان

پیگیری طرح گردشگری تاسیسات آبی در سیستان و بلوچستان