مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 10:202020-12-04سياسي

بدافزارها از فیشینگ پیشی گرفتند


بیشترین فراوانی رخدادهای رایانه ای در یک هفته گذشته، مربوط به آلودگی به بدافزار و بات بوده که بر خلاف هفته های پیش از آن، از فیشینگ سایت های داخلی و خارجی سبقت گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه ای) گزارشی از 128 مورد از خدمات این مرکز (نوع رخدادهای رسیدگی شده توسط مرکز، بخش های دریافت کننده خدمات و نحوه مطلع شدن مرکز از رخدادها) در بازه 3 لغایت 10 آذر 1399 منتشر کرده است.

طبق این اطلاعات، بیشترین فراوانی رخداد به ترتیب مربوط به آلودگی به بدافزار و بات، شناسایی آسیب پذیری، فیشینگ سایت های داخلی، فیشینگ سایت های خارجی، درخواست ارزیابی، افشای اطلاعات ، دیفیس سایت و باج افزار بوده است.

نحوه مطلع شدن مرکز ماهر از رخداد نیز در نمودار زیر آمده که نشان می دهد بیشترین آمار از طریق گزارش های بین المللی به این مرکز رسیده است.

سامانه دانا و گزارش آپاها هم در رده های بعدی قرار دارد.

همچنین بخش های دریافت کننده خدمات از مرکز ماهر شامل اپراتورها، بخش خصوصی، دستگاه های دولتی و بانک ها و موسسات مالی می شود که تعداد دریافت این خدمات در نمودار زیر آمده است.

در نمودار بخش های حاکمیتی دریافت کننده خدمات از مرکز ماهر هم نهادهای حاکمیتی مستقل رهبری در صدر و پس از آن قوه قضاییه علوم قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدافزارها از فیشینگ پیشی گرفتند

بدافزارها از فیشینگ پیشی گرفتند