مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 09:452020-12-04پزشكي

مهم ترین راه های پیشگیری از بروز سکته مغزی/اهمیت اقدامات توانبخشی


یک استاد طب فیزیکی و توانبخشی گفت: انجام آزمایشات قبل ازدواج و غربالگری های لازم در دوران بارداری به پیشگیری از تولد نوزادان معلول کمک می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید منصور رایگانی، تمامی اختلالات فیزیکی و یا روحی و روانی که منجر به ایجاد مشکل برای ایفای نقش فرد در اجتماع شود را تحت عنوان معلولیت دانست و اظهار کرد: معلول یا ناتوان به فردی گفته می شود که به دلایل مختلف پزشکی و یا اختلال در ساختار بیولوژیک-روانی دچار محدودیت هایی شود، که در ادامه قادر به ارائه نقش فعال اجتماعی نباشد.

وی افزود: صرفاً وجود اختلال و یا ناتوانی باعث نمی شود که فرد را معلول بنامیم، فقط زمانی می توانیم این عنوان را به کار ببریم که این محدودیت ها مانع از فعالیت فرد در اجتماع شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره انواع معلولیت نیز توضیح داد: به طور کلی معلولیت به دو دسته فیزیکی و روانی تقسیم می شود، بیشترین کارکرد طب فیزیکی مربوط به کاهش ضایعات معلولیت های فیزیکی است.

وی با اشاره به اینکه معلولیت های فیزیکی دلایل متفاوتی دارند توضیح داد: درگیری سیستم عصبی، اسکلتی، عضلانی، مغزی، نخاعی و سیستم قلبی و عروقی مواردی هستند که می تواند منجر به اختلالاتی شود که فرد را ناتوان یا کم توان کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین راه های پیشگیری از بروز سکته مغزی/اهمیت اقدامات توانبخشی

مهم ترین راه های پیشگیری از بروز سکته مغزی/اهمیت اقدامات توانبخشی