مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 08:502020-12-04پزشكي

راهکار کنترل و کاهش اضطراب مادران باردار در زمان شیوع کرونا


مادران باردار در شرایط حساسی قرار می گیرند که با توجه به شیوع ویروس کرونا استرس را در این گروه بیشتر کرده است؛ مادران باردار می توانند با رعایت نکات پزشکی بر استرس خود غلبه کند و فرزند خود را در سلامت و آرامش به دنیا آورند.

- راضیه لطفی، دکتری تخصصی سلامت باروری و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص کاهش استرس مادران در زمان بارداری گفت: بارداری یکی از مهم ترین دوره های زندگی هر زن محسوب می شود تغییراتی در بدن هر مادر باردار اتفاق می افتد که  بخش عمده آن به دلیل تغییرات هورمونی است و شرایط جسمی و روحی مادر را در این دوره تغییر می دهد.

این متخصص سلامت باروری بیان کرد: مسائلی مثل سلامت جنین، نحوه زایمان و ترس از درد آن و اشتغال مادران باردار موضوعاتی هستند که ذهن مادر را درگیر می کنند و اضطراب هایی به سراغ او می آید.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تصریح کرد: مطالعات نشان می دهد که نیمی از مادران باردار علائم اضطرابی را با درجات مختلف خفیف تا متوسط دارند اما تحقیقات دوران کرونا حاکی از آن است که یک سوم خان های باردار در این شرایط اضطراب متوسط تا شدید را تجربه می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار کنترل و کاهش اضطراب مادران باردار در زمان شیوع کرونا

راهکار کنترل و کاهش اضطراب مادران باردار در زمان شیوع کرونا