مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 06:502020-12-04اقتصادي

بیانیه دوازدهمین نشست وزارتی اوپک و غیر اوپک منتشر شد


دوازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای تولیدکننده عضو و غیرعضو اوپک شامگاه پنجشنبه (13 آذرماه) با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

- دوازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای تولیدکننده عضو و غیرعضو اوپک شامگاه پنجشنبه (13 آذرماه) با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، دوازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) شامگاه پنجشنبه (13 آذرماه) از طریق ویدئوکنفرانس با حضور 23 کشور عضو با انتشار بیانیه ای به کار خود پایان داد.

ابتدای نشست به نیکولای شولگینوف ، وزیر جدید انرژی روسیه خوشامد گفته شد همچنین بر حقوق ملت ها و دولت ها و حاکمیت دائمی بر ثروت و منابع طبیعی شان تاکید شد.

در ادامه به تعهد کشورهای تولیدکننده حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) بر منافع مشترک کشورهای تولیدکننده، عرضه کارآمد، مقرون به صرفه و مطمئن برای مصرف کنندگان و بازگشت منصفانه سرمایه گذاری و بازار پایدار تأکید شد؛ توافق دهمین نشست فوق العاده اوپک و غیر اوپک در 12 آوریل سال 2020 برای کاهش تدریجی تولید نفت خام و اجماع یازدهمین نشست اوپک و غیر اوپک در ششم ژوئن نیز مورد توجه قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه دوازدهمین نشست وزارتی اوپک و غیر اوپک منتشر شد

بیانیه دوازدهمین نشست وزارتی اوپک و غیر اوپک منتشر شد