مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 06:252020-12-04پزشكي

5 درصد بهبود یافتگان کرونا دچار اختلال حرکتی می شوند


رییس بیمارستان تخصصی توانبخشی رفیده گفت: حدود 5 درصد بیماران کرونایی به خصوص بیمارانی که در بخش های ICU بستری می شوند، پس از بهبودی، دچار اختلال جسمی-حرکتی و عصبی می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، دچار التهابات مغزی و یا سکته مغزی شده، و با عوارض جسمی–حرکتی روبه رو می شوند.

وی با اشاره به راه اندازی یک بخش بستری خاص این بیماران در بیمارستان تخصصی توانبخشی رفیده که تحت پوشش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی فعالیت می کند، گفت: بخش مراقبت های ویژه کرونایی بیمارستان توانبخشی رفیده، با بستری بیماران بهبود یافته از کرونا که دچار اختلالات حرکتی و روانی شده اند، انواع خدمات توانبخشی جسمی – عصبی و روانی را به آنان ارائه می دهد و این افراد را برای بازگشت به زندگی عادی، استقلال شخصی و فعالیت اجتماعی آماده می کند.

لایقی افزود: در خیلی از کشورهای پیشرفته دنیا، خدمات حوزه توانبخشی مانند توانبخشی جسمی – حرکتی، توانبخشی روانی، توانبخشی قلبی، ریوی و… به بیماران بهبودیافته از کرونا، ارائه می شود و شاید بیماران 4 تا 5 ماه تحت این خدمات قرار می گیرند تا بتوانند عوارض ناشی از کرونا را کاهش بدهند و به زندگی عادی خودشان برگردند.

رییس بیمارستان توانبخشی رفیده همچنین آسیب های نخاعی را از دیگر عوامل کم توانی و ناتوانی ها در عصر کنونی ذکر کرد و گفت: متأسف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 درصد بهبود یافتگان کرونا دچار اختلال حرکتی می شوند

5 درصد بهبود یافتگان کرونا دچار اختلال حرکتی می شوند