مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 05:502020-12-04پزشكي

چالش های روانشناختی تربیت کودکان دارای معلولیت


یک روانشناس با بیان اینکه کودکان با نیازهای ویژه ـ معلول ـ خودپنداره پایین تری نسبت به سایر افراد دارند و از این رو در معرض مشکلات هیجانی اجتماعی زیادی هستند، - گفت: آدلر ـ روانشناس ـ مهم ترین نیاز هر انسانی را عزت نفس می داند و معتقد است اگر والدین عزت نفس کودکان دارای معلولیت را افزایش دهند در نهایت حقارت و خود کم بینی را در آن ها کاهش داده اند.

همچنین عزت نفس مناسب ، سازگاری اجتماعی و عاطفی این کودکان نیز افزایش می یابد.

دکتر گوهر یسنا انزانی، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: عزت نفس مهم ترین عامل در شکل گیری شخصیت و سلامت روان کودکان دارای معلولیت است چراکه عزت نفس پایین منجر به افزایش حس حقارت و خودکم بینی در کودکان می شود.

افرادی که دچار ناتوانی هستند معمولا نگرش منفی والدین را در اکثر زمینه ها به همراه دارند، در برخورد با هم سالان تجارب منفی دارند و ناکامی های پی درپی دلسردی و سرخوردگی را برایشان ایجاد می کند، از این رو همراهی و نوع نگرش والدین به معلولیت فرزند بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: در بسیاری از خانواده ها تولد کودک دارای معلولیت منجر به فروپاشی عاطفی شدید می شود و همانند یک بحران بر روابط خانواده و در نهایت بر کودکان اثرات روانشناختی عمیقی بر جای می گذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش های روانشناختی تربیت کودکان دارای معلولیت

چالش های روانشناختی تربیت کودکان دارای معلولیت