مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 10:552020-12-03بين الملل

«شورای همکاری»: راه حل دو دولت برای پایان منازعه فلسطینی-اسراییلی پابرجاست


شورای همکاری خلیج فارس تأکید کرد که طرح صلح عربی مربوط به سال 2002 و راه حل دو دولت برای پایان دادن به منازعه فلسطینی-اسراییلی همچنان پابرجاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نایف فلاح مبارک الحجرف دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس تأکید کرد، چنانچه مسئله فلسطین حل وفصل نشود، صلح و شکوفایی در منطقه حاصل نخواهد شد.

وی که در سمینار گفت وگوهای کشورهای حاشیه دریای مدیترانه سخن می گفت، راه حل دو دولتی را برای دو طرف فلسطینی و اسراییلی عادلانه خواند و بر اهمیت اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، احترام به قانون بین المللی و ایجاد سازوکاری برای گفت وگوی سازنده بین طرف ها تأکید کرد.

طبق گزارش وبگاه الخلیج الجدید ، الحجرف تصریح کرد که ثبات منطقه غرب آسیا نه فقط به نفع منطقه بلکه به نفع جامعه جهانی است.

طرح صلح عربی که در اجلاس سران عرب در بیروت در سال 2002 اعلام شد شامل بندهایی در خصوص عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در صورت پایبندی این رژیم به احیای حقوق فلسطینیان بر اساس قطعنامه های بین المللی است.

در این طرح تأکید شده است که کشورهای عربی تنها در صورت عقب نشینی رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی سال ‍1967 اقدام به برقراری روابط با این رژیم خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شورای همکاری»: راه حل دو دولت برای پایان منازعه فلسطینی-اسراییلی پابرجاست

«شورای همکاری»: راه حل دو دولت برای پایان منازعه فلسطینی-اسراییلی پابرجاست