مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 09:552020-12-03اقتصادي

فراوری گیاهان دارویی راهکاری برای جلوگیری از خام فروشی و تحقق اقتصاد مقاومتی


با وجود ظرفیت و پتانسیل لرستان در حوزه گیاهان دارویی اما به دلیل خام فروشی از این ظرفیت در راستای اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده استفاده نشده است، - خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، میثم شجاعی 34 ساله و اهل بروجرد است وی از سال 95 تاکنون در عرصه فرآوری گیاهان دارویی فعالیت داشته و بفکر توسعه و صادرات انواع فرآورده های گیاهان دارویی استان است که بدون شک اشتغال زایی و ارزش افزوده قابل توجهی به دنبال دارد.

لرستان به دلیل آب و هوای مناسب و خاک حاصل خیز مستعد  توسعه و کشت گیاهان دارویی است، اما مادامی که گیاهان دارویی به صورت خام استفاده شود، ارزش افزوده چندانی برای استان به دنبال ندارد، بنابراین باید زیرساخت های لازم برای فرآوری گیاهان دارویی مورد توجه قراربگیرد.

با میثم شجاعی بسیجی کارآفرینی که طبق فرمایش مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را در عرصه تولید و فرآوری گیاهان دارویی عملی کرده گفت وگوی کوتاهی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.

  فراوری گیاهان دارویی راهکاری برای جلوگیری از خام فروشی این کارآفرین بروجردی با اشاره به چگونگی ورودش به عرصه فرآوری گیاهان دارویی می گوید: من هنگام فعالیت کشاورزی با گیاهان دارویی آشنا شدم و همین باعث شد به سمت کشت روی آوردم پس از آن با مشاوره دوستانی از جهاد کشاورزی بفکر ث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراوری گیاهان دارویی راهکاری برای جلوگیری از خام فروشی و تحقق اقتصاد مقاومتی

فراوری گیاهان دارویی راهکاری برای جلوگیری از خام فروشی و تحقق اقتصاد مقاومتی