مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 08:152020-12-03سياسي

جرائم اقتصادی از چه ریشه می گیرند؟


رییس دیوان داوری مرکز وکلای قوه قضاییه با اشاره به عوامل بروز جرائم اقتصادی گفت: حذف زمینه هایی که به واسطه آن ها تخصیص کالاها و امکانات از طریق تصمیمات اداری و فردی انجام می شود، - ایسنا/خوزستان رییس دیوان داوری مرکز وکلای قوه قضاییه با اشاره به عوامل بروز جرائم اقتصادی گفت: حذف زمینه هایی که به واسطه آن ها تخصیص کالاها و امکانات از طریق تصمیمات اداری و فردی انجام می شود، ایجاد تعادل در تقابل و توان چانه زنی اقشار ذی نفع و جایگزینی مجوز و شفاف سازی از راهکارهای پیشگیری از جرائم اقتصادی است.

دکتر مائده چینی ساز در گفت وگو با ایسنا در خصوص عوامل جرائم اقتصادی و راهکارهای پیشگیری از آن اظهار کرد: یکی از آسیب های مهمی که امنیت اقتصادی کشورها را مورد تهدید قرار می دهد، جرائم اقتصادی است که قانونگذار، به موجب قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب 1369، برای مرتکبان جرائم اقتصادی مجازاتی پیش بینی کرده است.

رییس دیوان داوری مرکز وکلای قوه قضاییه افزود: در کشورهایی که دارای اقتصاد رانتی هستند، این موضوع ابعاد و مظاهر آشکاری دارد.

جرائم اقتصادی از لحاظ اینکه تمامی افراد به دنبال کسب ثروت های بسیار در یک دوره زمانی کوتاه و با زحمت اندک هستند، دارای ویژگی های مشترک هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جرائم اقتصادی از چه ریشه می گیرند؟

جرائم اقتصادی از چه ریشه می گیرند؟