مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 05:002020-12-03سياسي

جزییات طرح مجلس درباره درآمدهای میراث فرهنگی از موزه ها


جزییات طرح مجلس درباره تعیین تکلیف درآمدهای میراث فرهنگی از محوطه های تاریخی و موزه ها با عنوان طرح اصلاح بند ت ماده 100 قانون برنامه ششم توسعه منتشر شد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، طرح مجلس درباره تعیین تکلیف درآمدهای میراث فرهنگی از محوطه های تاریخی و موزه ها با عنوان طرح اصلاح بند ت ماده 100 قانون برنامه ششم توسعه دارای جزییاتی است.

این طرح به امضای 26 نفر از نمایندگان رسیده است.

  مقدمه (دلایل توجیهی):  اگرچه در بند ت ماده 100 برنامه ششم توسعه، حکم به شکل گیری هیات امنای اماکن و محوطه های فرهنگی و موزه ها شده است و کل درآمد حاصل از این اماکن به وزارت میراث فرهنگی وگردشگری برمی گردد ولی اشکال این مدل اداره اماکن مذکور این است که در کل کشور یک هیات امنا وجود دارد که نوعا اشرافی به موضوعات استانی ندارند و همین باعث شده تا وزارت میراث همه کاره باشد.

اگر هیات امنای اماکن میراثی و موزه ها استانی باشند و درآمدهای هر استان هم بخودش برگردد، انگیزه تلاش برای تاسیس موزه های بیشتر و در نتیجه درامد بیشتر و رقابت با سایر استانها بیشتر میشود.

برای رفع این ایراد این طرح تهیه شده است.

  اسامی نمایندگانی که این طرح را امضا کرده اند به شرح ذیل است:  رسول فرخی میکال - فریدون حسنوند - محمدتقی نقدعلی - نصراله پژمان فر - سیدجلیل میرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات طرح مجلس درباره درآمدهای میراث فرهنگی از موزه ها

جزییات طرح مجلس درباره درآمدهای میراث فرهنگی از موزه ها