مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 04:502020-12-03پزشكي

کنترل چربی خون با تغذیه مناسب/عدد استاندارد چربی بدن


یک متخصص تغذیه، با اشاره به عوامل موثر در بالا رفتن چربی خون و بروز انواع بیماری های، به ارائه راهکارهای تغذیه ای مناسبی برای کاهش چربی خون پرداخت.

- حمید حاجی فرجی، در خصوص عوامل موثر در بالا رفتن میزان چربی خون در گفتگو با خبرنگار مهر ، گفت: چربی خون و دریافت آن یک سطح خاص دارد برای مثال بخشی از میزان چربی خون از منابع غذایی دریافت می شود که برای متابولیسم، سوخت و ساز و عملیات های سیستم عصبی بدن مورد نیاز است.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه 20 تا 30 درصد کالری بدن از چربی ها تامین می شود، اظهار کرد: بخشی از کالری مورد نیاز بدن توسط چربی ها تامین می شود که 100 درصد آن از منابع اسیدهای چرب غیر اشباع که در مغز دانه ها و دانه های روغنی یافت می شود است همچنین امگا3 و 6 نیز در ماهی ها و منابع دریایی از جمله منابع دریافت اسیدهای غیر اشباع هستند و هرکدام به خودی خود می توانند در تقویت سیستم امینی بدن و جلوگیری از بروز مشکلات قلبی- عروقی، اختلال سلول های عصبی و مشکلات چشم تاثیر فراوانی داشته باشند همچنین به میزان زیادی التهابات را کاهش می دهند.

وی افزود: مشکلی که ما در بروز چربی خون با آن مواجهه هستیم ژنتیک، کم کاری تیرویید یا اختلالاتی مانند دیابت کنترل نشده و همچنین الگوی ناصحیح مصرف مواد غذایی است که منجر به بالا رفتن چربی خون می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل چربی خون با تغذیه مناسب/عدد استاندارد چربی بدن

کنترل چربی خون با تغذیه مناسب/عدد استاندارد چربی بدن