مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 آذر 1399 ساعت 01:302020-12-02بين الملل

آمریکا دو پایگاه بزرگ خود را در افغانستان حفظ می کند


علی رغم تصویب طرح کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان به 2500 نفر در پنتاگون، گفته می شود واشنگتن دو پایگاه نظامی بزرگ خود را در این کشور حفظ خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مارک میلی  رییس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده می گوید ذیل تصویب طرح کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان به 2500 نفر از پانزدهم ژانویه سال 2021، دو پایگاه بزرگ آمریکا در این کشور حفظ خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، میلی بامداد پنجشنبه طی سخنرانی در نشست مجازی اندیشکده بروکینگز به ارائه اولین جزییات از طرح کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان پرداخته و گفت علاوه بر دو پایگاه بزرگ، واشنگتن چندین پایگاه اقماری را نیز در این کشور حفظ خواهد کرد.

وی توضیح داد که ارتش آمریکا در افغانستان دو مأموریت اصلی خود را ادامه خواهد داد، اول آموزش نیروهای امنیتی افغان برای مقابله با شبه نظامیان و دوم، اجرای عملیات های ضد تروریستی علیه تروریست های داعش و القاعده.

فرمانده ارتش آمریکا همچنین از اعلام نام پایگاه های نظامی که قرار است در افغانستان تعطیل شوند یا ظرفیت هایی که بعد از خروج 2000 نظامی آمریکایی از این کشور از دست می رود، خودداری کرد.

او همچنین از حدس و گمان درباره تصمیم دولت احتمالی جو بایدن اجتناب ورزید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا دو پایگاه بزرگ خود را در افغانستان حفظ می کند

آمریکا دو پایگاه بزرگ خود را در افغانستان حفظ می کند