مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 23:352020-12-02بين الملل

تصویب 5 قطعنامه ضد اسراییلی در سازمان ملل؛ تاکید بر اشغالی بودن «جولان سوریه»


تصویب 5 قطعنامه ضد اسراییلی در سازمان ملل؛ تاکید بر اشغالی بودن «جولان سوریه» - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مجمع عمومی سازمان ملل شامگاه چهارشنبه، پنج قطعنامه ضد رژیم صهیونیستی تصویب کرد.

به نوشته وبگاه یو.

اِن واچ ، در این جلسه که به مناسبت روز همبستگی با فلسطین در سازمان ملل (29 نوامبر 1947) برگزار شد، پنج قطعنامه پیشنهادی علیه رژیم صهیونیستی به رأی گذاشته شد.

لازم به ذکر است که این قطعنامه های مجمع عمومی، غیر الزام آور هستند، و مانند سال های قبل با تداوم بی اعتنایی رژیم اشغالگر قدس و قانون شکنی آن مواجه خواهند شد.

قطعنامه موسوم به جولان سوری ، که با 88 رأی موافق، 9 رأی مخالف و 62 رأی ممتنع تصویب شد، تاکید می کند که جولان سوریه از سال 1967 توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده است.

این قطعنامه، با یادآوری قطعنامه 497 شورای امنیت به سال 1981، ضمن ابراز از عدم عقب نشینی رژیم صهیونیستی از این اراضی، هرگونه شهرک سازی و ساخت وساز صهیونیست ها در جولان سوریه را غیرقانونی دانست.

بر این اساس، مجمع عمومی سازمان ملل با این رأی خود، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی نه تنها از قطعنامه شورای امنیت تبعیت نمی کند بلکه اعمال حاکمیت آن بر این مناطق از سال 1981، باطل و بی اعتبار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب 5 قطعنامه ضد اسراییلی در سازمان ملل؛ تاکید بر اشغالی بودن «جولان سوریه»

تصویب 5 قطعنامه ضد اسراییلی در سازمان ملل؛ تاکید بر اشغالی بودن «جولان سوریه»