مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 19:452020-12-02بين الملل

دولت مستعفی یمن: اهداف امارات در یمن باید در راستای اهداف ائتلاف باشد


وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن گفت که اهداف امارات در این کشور عربی باید با اهداف ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی همخوانی داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد الحضرمی، وزیر خارجه دولت مستعفی و ریاض نشین یمن از امارات متحده عربی خواست در باره اقدامات و اهداف خود در این کشور شفاف سازی کند.

شبکه الجزیره قطر چهارشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازداد که حضرمی در تازه ترین موضع خود علیه امارات از این کشور خواسته در مورد اهدافش در یمن توضیح داده و اینکه این اهداف نباید در تعارض با اهداف ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی باشد.

ائتلاف ضد یمن ششم فروردین سال 94 به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی به ریاست منصور هادی به قدرت و سرکوب انقلاب در ایین کشور، به رهبری عربستان سعودی و با مشارکت فعال امارات به یمن حمله کرد.

اهداف این ائتلاف از این حمله نه تنها محقق نشده است بلکه یمن به دلیل اقدامات امارات در آستانه تجزیه است.

دولت مستعفی یمن از سال 96 در پایتخت عربستان سعودی مستقر است و شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات است، تابستان سال گذشته طی سلسله حملاتی شهر عدن، پایتخت موقت این دولت را به تصرف خود درآورد و طی این مدت به رغم امضای توافق ریاض بین این شورا، دولت منصور هادی و ریاض و ابوظبی درگیری ها در جنوب غربی یمن ادامه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت مستعفی یمن: اهداف امارات در یمن باید در راستای اهداف ائتلاف باشد

دولت مستعفی یمن: اهداف امارات در یمن باید در راستای اهداف ائتلاف باشد