مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 10:002020-12-02دانش

اطلس جدیدی از جهان ایجاد شد


یک تلسکوپ بزرگ در صحرای استرالیا به ستاره شناسان کمک کرد تا اطلسی از جهان را که شامل یک میلیون کهکشان دور( که قبلا کشف نشده بودند) را ایجاد کنند.

- یک تلسکوپ بزرگ در صحرای استرالیا به ستاره شناسان کمک کرد تا "اطلسی از جهان" را که شامل یک میلیون کهکشان دور( که قبلا کشف نشده بودند) را ایجاد کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، گروهی از محققان سازمان پژوهش های علمی و صنعتی همسود (CSIRO) حدود سه میلیون کهکشان را فقط در مدت 300 ساعت نقشه برداری کردند.

تلسکوپ رادیویی اسکاپ (ASKAP) در حالی که اولین بررسی خود را از کل آسمان جنوب انجام می داد، رکورد جدیدی ثبت کرد چرا که موفق به انجام فرایندی در زمان کوتاه شد که با استفاده از نسل قبلی تلسکوپ ها انجامش یک دهه طول می کشیده است و این گروه از محققان نیز از این تصاویر برای ایجاد گوگل مپس آسمان شب استفاده کرده اند.

آنچه این تلسکوپ را منحصر به فرد می کند، دید وسیع آن با استفاده از گیرنده های طراحی شده توسط سازمان پژوهش های علمی و صنعتی همسود است که به آن امکان می دهد با جزییات واضح تری نسبت به قبل، عکس های پانوراما بگیرد.

دیوید مک کانل (David McConnell) ستاره شناسی که مطالعه آسمان جنوبی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی همسود در رصدخانه اخترشناسی رادیویی مورچیسون را رهبری کرد گفت: این پروژه واقعا ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطلس جدیدی از جهان ایجاد شد

اطلس جدیدی از جهان ایجاد شد