مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 06:002020-12-02پزشكي

1700 خانواده گیلانی دارای دو فرزند معلول به بالا هستند


مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به شناسایی هزار و 700 خانواده گیلانی دارای دو فرزند معلول به بالا، گفت: در سال گذشته تمام خانواده های دارای 3 تا 5 معلول در استان را غربالگری شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین نحوی نژاد صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 35 درصد از معلولیت های شناخته شده و تحت پوشش بهزیستی در گیلان به صورت ژنتیکی و مادرزاد هستند، گفت: این اختلالات مربوط به ژنتیک یا معلولیت حین زایمان می شود لذا مشاوره های ژنتیک قبل از ازدواج یک ضرورت است تا از تولد نوزاد معلول جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی، پیشگیری را سرلوحه کار خود قرار داده است، بیان کرد: جلوگیری از تولد نوزاد معلول بار زیادی را از مشکلات اقتصادی و اجتماعی برمی دارد لذا برنامه هایی از قبیل مشاوره های ژنتیک قبل از ازدواج را در دستور کار قرار دادیم.

ارائه مشاوره های ژنتیک به 10 هزار زوج گیلانی مدیرکل بهزیستی گیلان بیان کرد: از سال 94 تا نیمه اول سال گذشته 10 هزار زوج در استان گیلان مشاوره های ژنتیک قبل از ازدواج دریافت کردند اما از نیمه دوم سال 98 این مسئولیت به برعهده علوم پزشکی استان گذاشته شد.

نحوی نژاد با اشاره به اینکه هزار و 700 خانوار گیلانی دارای دو فرزند معلول به بالا هستند، ادامه داد: در سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا همه خانواده ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1700 خانواده گیلانی دارای دو فرزند معلول به بالا هستند

1700 خانواده گیلانی دارای دو فرزند معلول به بالا هستند