مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 17:152020-12-01اقتصادي

مهارسیلاب در رامشیر


معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: کانال سیلاب بر سد رامشیر با مهار 2571 مترمکعب بر ثانیه دبی سیلاب اخیر، از ورود این حجم از سیلاب به رودخانه جراحی جلوگیری و شهر شادگان را از خطر سیل نجات داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز،فراز رابعی معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان امشب  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با بیان اینکه تمام سیلاب های بالادست کنترل شد و خوشبختانه خروجی به پایین دست نداشتیم،این کانال سیلاب بر در سد رامشیر سال گذشته کاملاً لایروبی و همین عامل موجب شد بتوانیم حجم 2100 متر مکعب بر ثانیه را از آن عبور داده و سیلاب را مدیریت کنیم تا از آبگیری پایین دست جلوگیری شود.

وی ادامه داد: این میزان بارش در سد رامشیر دبی 2571 مترمکعب بر ثانیه ایجاد کرده که در طول دوره آماری 50 سال اخیر بی سابقه بوده است.

رابعی با اشاره به اینکه تمام حوضه مارون متاثر از توده بارشی بوده و بارش های قابل توجهی در بالادست و پایین دست این حوضه اتفاق افتاده است، افزود: در پایین دست این حوضه هم بارندگی ها بی سابقه بوده و در تمامی ایستگاه ها بیش از 100 میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان اظهار کرد: در عمده این ایستگاه ها بیش از 50 درص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهارسیلاب در رامشیر

مهارسیلاب در رامشیر