مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 15:552020-12-01اقتصادي

حمله ملخ های صحرایی به مزارع استان بوشهر/ آغاز مقابله جهاد کشاورزی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، احمد سبحانی عصر امروز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به ادامه بارش باران تا 16 آذر ماه در استان بوشهر اظهار داشت: به دنبال بارش های باران شرایط آفات از جمله قارچ های خاک زی و بروز پوسیدگی های ریشه ای و فعالیت قارچ های هوازاد و پرورش برخی از آفت های سبزی و صیفی مانند گوجه فرنگی فراهم شده که نیاز به مقابله با آنها با همکاری کشاورزان است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: به محض توقف بارش باران باید نسبت به مصرف قارچ کش های حفاظتی نظیر ترکیبات مسی و کلروتالونیل در بوته ها اقدام کرد.

وی از ترکیدگی در میوه ها خبر داد و خاطرنشان کرد: به سبب کاهش دما و احتمال ترکیدگی میوه های مرکبات لازم است استفاده از پلاستیک های کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد.

سبحانی با تاکید بر توجه به مقابله با آفت های مختلف محصولات گلخانه ای افزود: از هر گونه آبیاری و تغذیه تا مساعد شرایط جوی و رسیدن رطوبت به خاک خودداری شود.

وی از احتمال گسترش بیماری شانکر باکتریایی مرکبات خبر داد و تصریح کرد: باید اقدامات، مقابله ای و سم پاشی برای جلوگیری و کنترل انتشار بیماری شانکر باکتریایی مرکبات انجام شود.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با تاکید بر توجه به کشت گندم و کلزا در مزارع افزود: کشت گندم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله ملخ های صحرایی به مزارع استان بوشهر/ آغاز مقابله جهاد کشاورزی

حمله ملخ های صحرایی به مزارع استان بوشهر/ آغاز مقابله جهاد کشاورزی