مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 12:052020-12-01سياسي

انقلاب اسلامی در رفسنجان/روایتی از فرار سربازان در آذر ماه 57


با فراگیر شدن زمزمه های خیزش مردمی در آذرماه 1357 به غیر از توده مردم، نهادها و ارگان های مختلف کم کم به صفوف مردم در اعتراض به رژیم پهلوی ملحق می شدند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، با فراگیر شدن زمزمه های خیزش مردمی در آذرماه 1357 به غیر از توده مردم، نهادها و ارگان های مختلف کم کم به صفوف مردم در اعتراض به رژیم پهلوی ملحق می شدند.

در این بین یکی از اولین قشری که به این ندای امام خمینی در رهایی رژیم لبیک گفت، سربازان و برخی از درجه داران بودند که با فرار از پادگان ها ضربه محلکی بر پیکره رژیم پهلوی زدند.

در این زمینه در کتاب انقلاب اسلامی در رفسنجان که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده آمده است: تنها گروهی که بازمانده های رژیم به آن ها امید بسته بودند، نظامیان بودند که در طول 37 سال سلطنت روی این گروه حساب ویژه ای باز کرده بودند و به راستی نیز ارتش یکی از ارکان اصلی حفظ رژیم بود امّا گستردگی انقلاب مردمی این رکن را نیز درهم شکست و به موضع انفعال کشانید.

فرار سربازان از پادگان و افزایش احتمال تیراندازی سربازان به فرماندهان خود روحیه درجه داران را نیز به شدت کاهش داد، آقای احمد صفری که از سربازان فراری از پادگان بوده خاطراتش را درباره چگونگی نگرش فرماندهان و سربازان انقلاب چنین توصیف می کند: یک روز به پادگان ما در اصفه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انقلاب اسلامی در رفسنجان/روایتی از فرار سربازان در آذر ماه 57

انقلاب اسلامی در رفسنجان/روایتی از فرار سربازان در آذر ماه 57